Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Ανάβαση στον Κολοσούρτη

Χειμερινή διαδρομή Κολοσούρτης-Καταφύγιο-Κεραίες

Η ομάδα του HikeHub_SkgR διοργάνωσε μια ημερήσια εκδρομή στα μονοπάτια του Χορτιάτη και συγκεκριμένα στην κορυφή του Κολοσούρτη. Η διαδρομή διήρκησε συνολικά 4 ώρες και διανύσαμε πάνω από 8 χιλιόμετρα όπως θα δείτε στο link παρακάτω από το wikiloc.

Δρόμος προς το καταφύγιο

Λίγα λόγια για το μέρος που μας φιλοξένησε:

Ο Χορτιάτης τοποθετείται στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης σε απόσταση περίπου 18 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης. Το βουνό του Χορτιάτη είναι κατάλληλο για την μύηση πολλών ανθρώπων στο χώρο του hiking και σε αυτό βοηθάμε εμείς σαν ομάδα HikeHub_SkgR. Έχει μονοπάτια αρκετά προσιτά και τα διασχίζεις εύκολα χωρίς εξειδικευμένο εξοπλισμό. Το πιο γνωστό μονοπάτι είναι το παγοποιών και η κυκλική διαδρομή στο ραντάρ. Ένα πολύ ενδιαφέρον fact είναι ότι το βουνό αυτό έχει ίση χλωρίδα με της Δανίας. Δεν είναι από τα εντυπωσιακά βουνά όπως ο Όλυμπος αλλά είναι ικανό να σε βάλει στην διάθεση να το εξερευνήσεις, ειδικά αν είσαι κάτοικος Θεσσαλονίκης το 2020/21 με τα lockdown.

Όλυμπος από τις κεραίες

Το ραντεβού:

Το ραντεβού δόθηκε λίγο μετά τις 9:00 το πρωί στις κεραίες όπου παρκάραμε τα αυτοκίνητα. Οι συμμετέχοντες φόρεσαν τα ορειβατικά τους παπούτσια, οι φωτογράφοι ετοίμασαν τις μηχανές τους και ξεκινήσαμε προς τον Κολοσούρτη.

Πρώτη ανηφόρα

Η διαδρομή:

Προς Κολοσούρτη

Η κορυφή έχει υψόμετρο 1.201 μέτρα αλλά δεν υπάρχει πρόσβαση παρά μόνο σε ένα μικρό οροπέδιο. Ακολουθήσαμε τον δρόμο που οδηγεί στο καταφύγιο και 200 μέτρα από το πρώτο χιλιόμετρο μπήκαμε στο μονοπάτι των παγοποιών και ανηφορίζαμε προς το ψηλότερο σημείο. Μετά την στροφή το μονοπάτι ανέβασε την κλίση του, σε συνδυασμό με τα πεσμένα φύλλα και την υγρασία έκανε το έργο μας πιο δύσκολο αλλά με αυτό που έβλεπε το μάτι σου δεν ένιωθες την κούραση. Οι πιο έμπειροι βοηθούσαν τους υπόλοιπους και η ομάδα ανέβαινε όλη μαζί με σταθερό ρυθμό προς τον στόχο μας.

Λίγο πριν την πρώτη στάση

Η ανηφόρα χωρίστηκε σε δύο μέρη ώστε να αποφύγουμε τραυματισμούς. Μόλις περάσαμε το πρώτο κομμάτι κάναμε στάση για νερό και λίγη ξεκούραση κοντά στα 5 λεπτά. Σε όλη την διάρκεια η κάμερες βαρούσαν κλικ (υπάρχει και φωτογραφικό υλικό στο τέλος της ανάρτησης) ώστε να μην χαθεί καμία στιγμή αυτής της πανέμορφης χειμερινής ημερήσιας διαδρομής. Το μονοπάτι είναι αρκετά εύκολο να το διακρίνεις οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος να χαθείς.

Για την κορυφή είχαμε περίπου να διανύσουμε ακόμα 1,3 χιλιόμετρα με 200 μέτρα elevation. Η απόσταση μας πήρε περίπου στη μία ώρα να την διανύσουμε αλλά η θέα σε κάνει να ξεχνάς κάθε κούραση.

Το οροπέδιο

Όπως ήταν φυσιολογικό καθίσαμε αρκετή ώρα εκεί για φωτογραφίες, κουβέντα, να γνωριστούμε καλύτερα.

Θέα από οροπέδιο

Απολαύσαμε την θέα, συναντήσαμε κι άλλες ομάδες και μοιραστήκαμε διαδρομές.

Το καταφύγιο

Επόμενη στάση της πεζοπορίας ήταν το καταφύγιο. Κατηφορίσαμε και στην διασταύρωση που κάνει η διαδρομή (όπως ανεβαίναμε δεξιά πάει για κορυφή, αριστερά πάει για καταφύγιο και χωματόδρομο) πήραμε τον δρόμο για το καταφύγιο. Σε όλη την επιστροφή (μετά την διασταύρωση) ο δρόμος ήταν κατηφορικός όχι απότομος αλλά θέλει την προσοχή του. Την συγκεκριμένη ημέρα το μονοπάτι είχε πάγο ειδικά εκεί που δεν το έβλεπε ο ήλιος.

Καταφύγιο

Το καταφύγιο βρίσκεται στα 1.100 μέτρα υψόμετρο και δουλεύει τα Σαββατοκύριακα ή κάποιες μεγάλες γιορτές/ αργίες. Λόγω Covid-19 δεν δούλευε οπότε δεν υπήρχε και πρόσβαση για περεταίρω ενέργειες. Το είδαμε και συνεχίσαμε τον δρόμο της επιστροφής.

Η επιστροφή

Η επιστροφή πραγματοποιήθηκε από τον χωματόδρομο (ο δρόμος που συνδέει το καταφύγιο με τις κεραίες). Κατά την διάρκεια δεν υπήρχε κάποια δυσκολία εκτός από την λάσπη που όσους δεν είχαν ορειβατικά παπούτσια γλιστρούσαν και ήθελε λίγο παραπάνω προσοχή.

Δρόμος επιστροφής

Καθώς κατηφορίζαμε στα δεξιά μας περάσαμε το μονοπάτι που οδηγεί στην Αγία Παρασκευή. Πιο κάτω συναντήσαμε το πρώτο κομμάτι από το Μονοπάτι των Παγοποιών. Ενώ φτάνοντας βλέπαμε την λίμνη Κορώνεια.

Λίμνη Κορώνεια

Τέλος διαδρομής:

Το τέρμα μας βρήκε στις κεραίες όπου είχαμε παρκάρει τα οχήματα μας. Η διαδρομή ήταν αρκετά βατή, ο στόχος να εντάξουμε κάποιους ανθρώπους στο hiking στέφθηκε με επιτυχία.

Διαδρομή στο Wikiloc:

Φωτογραφικό Υλικό:

Σήμανση μονοπατιού

Είχαμε και τα τυχερά μας

Μονοπάτι προς Κολοσούρτη

Από οροπέδιο

Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους φωτογράφους της ομάδας για τις υπέροχες λήψεις και την επεξεργασία.

Social Media:

Μην ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στο: